2010. augusztus 10., kedd

Végre grilleztünk!

Az idei nyár sajnos nem kecsegtetett annyi kellemes hétvégével, mint amire számítottunk, így a szombati grillezős bulik igencsak elmaradoztak. Idén még a tárcsát se vettük elő. Elég hosszas szervezés és időjárás-előrejelzés-figyelés előzte meg azt a pár alkalmat is, amikor marhapörkölt főtt vagy szalonnát sütöttünk. Úgyhogy a grillezés már nagyon hiányzott az idei programok közül.
Ezen a héten a Lidl áruházakban grillvásár van. Szenzációsan jó áron, mindössze 4000 Ft-ért sikerült vennünk egy kerek grillsütőt. Aggódtam is amiatt, hogy majd mennyire gagyi és biliacél, de egészen tűrhetőnek tűnik. Eddig mi leragadtunk a tárcsás sütögetésnél, de azért vannak bizonyos ételek, amiket azért jobb a rácson sütni. Ilyen pl. a saslik. És íme a kis sütögető:
Muszáj volt kipróbálnunk az újdonsült szerzeményt, így hát szombaton bepácoltam a fagyasztóban rejtőző két szép tyúkmellet. Már több helyen olvastam, hogy nagyon finom a joghurtos pácban zöldfűszerekkel ízesített csirke, így hát ezt készítettem. Egy nagy pohár joghurtba nyomtam 5 gerezd fokhagymát ill. házi szárítású borsikafüvet és kakukkfüvet. Egy kicsi sót is tettem bele, mivel a csirkehús állítólag nem keményedik meg tőle. Azért óvatosan bántam vele. Vasárnapi ebédre volt tervezve - bőven elég lett volna neki az idő, de végül hétfői vacsora lett belőle... 
Nekem nagyon bejött az íze, bár saslikhoz kicsit maszatos egy pác... Férjemnek annyira tetszett, hogy a tál alján megmaradt fűszeres joghurtot még a sültkrumplival kimártogatta. Ő egyébként a kakukkfüvet egyébként is imádja! A pálcákra egyébként most csak egy kis vöröshagymát, kápia paprikát és egy kis cukkinit tűztünk. A hagyma kellemesen édesre sült a fincsi húsfalatok mellett.
Azt hiszem, az első próba jól sikerült, bár még gyakorolni kell a faszénen sütést. Próbálkoztunk ugyanis cukkini karikákkal is, de annyira lassan sültek, hogy inkább egy gumikarika lett a végére, mint ropogós, fűszeres zöldség! Remélem, lesz még olyan kellemes időnk, hogy újabb teszteknek vethetjük alá ezt a remek szerkezetet...
 

2 megjegyzés:

Melinda írta...

Szia!
Mi úgy szoktuk grillezéskor megsütni a cukkinit, hogy a grillrácsra hajtogatok alufóliából 3-4 rétegű kis tálcácskát. Ezt jól bekenem olíva olajjal és oda rakosgatom a cukkinikarikákat. Szépen át szoktak sülni is és nem is lesz rágós. Szoktam szórni rá zöldség-fűszerkeveréket, nem is szoktam besózni sem.

Renée írta...

Köszi az ötletet, ki fogom próbálni. Bár szerintem az volt a fő baj, hogy nem elég hirtelen sült, hanem csak melegedett. Én is vettem zöldség fűszerkeveréket, ráadásul sikerült olyat kapnom, ami nem tartalmaz ízfokozót. Kifejezetten grillzöldségekhez való.